Welcome

Στο blog μας θα βρείτε δεκάδες Έλληνες συγγραφείς και ιστορίες κάθε είδους, για κάθε ηλικία και για όλα τα γούστα, όπως επίσης εβδομαδιαίες κληρώσεις βιβλίων, συνεντεύξεις γνωστών συγγραφέων, συμβουλευτικά συγγραφικά άρθρα και πολλά άλλα.

Εάν λοιπόν λατρεύετε τη λογοτεχνία, περιηγηθείτε στο blog μας και ανακαλύψτε όσα έχουμε να σας προσφέρουμε.

Καλώς ήρθατε στον Moonlightόκοσμο!

7.11.17

Συνέντευξη με τη Χαρά Βιδοζαχαράκη

Ποιοι είναι οι δυσδιάκριτοι παιδικοί φόβοι που καθορίζουν εφ’ όρου ζωής τον χαρακτήρα και τη συμπεριφορά μας; Πώς μπορούμε να εξηγήσουμε στα παιδιά όσα έχουν και όσα δεν έχουν; Ποια είναι τα εργαλεία που ήδη κατέχουμε από τη φύση μας και μπορούμε να δείξουμε στα παιδιά μας, ούτως ώστε να χαίρονται την κάθε στιγμή της ζωής τους; Πώς οι μικροί μας ήρωες μπορούν να οραματίζονται το μέλλον τους χωρίς να ξεχνούν την πραγματικότητα;

Ένα παραμύθι που ως «μύθο» ορίζει τον Λόγο. Μέσα από τρείς σύντομες ιστορίες, με κεντρικό ήρωα τον Μικρό Ταξιδευτή, αναδεικνύονται η σημασία των αξιών και οι τρόποι διαχείρισης κάθε «δύσκολης» παιδικής απορίας. Οι ιστορίες αυτές καλούν τα παιδιά να αντιλαμβάνονται και να αντιμετωπίζουν με επιτυχία προβληματικές καταστάσεις, δημιουργώντας, με αυτόν τον τρόπο, τις κατάλληλες συνθήκες για τη διαμόρφωση ανθεκτικών χαρακτήρων.



Η Βιδοζαχαράκη Ν. Χαρά γεννήθηκε το 1989 στο Ηράκλειο Κρήτης. Είναι Ανθυποπλοίαρχος Ε.Ν µε µεταπτυχιακές σπουδές στον τοµέα της Διοίκησης Επιχειρήσεων & Marketing (University of Derby) και σπουδές στη µεθοδολογία του coaching (Int’l Coaching Evolution Academy). Έχει πιστοποιηθεί στην ανίχνευση µαθησιακών δυσκολιών και σε µεθόδους εναλλακτικής διδασκαλίας σε παιδιά.

Πέρα από τις θητείες της σε ποντοπόρα πλοία, έχει εργαστεί ως Ειδικός Σύµβουλος εκµάθησης τεχνικών µελέτης και ανάπτυξης ηγετικών χαρακτηριστικών σε παιδιά 5-12 ετών, ως Σύµβουλος Επαγγελµατικού Προσανατολισµού σε εφήβους και ενήλικες, ως Υπεύθυνη Ανάπτυξης & Υλοποίησης σεµιναρίων, ως εκπαιδεύτρια σε στελέχη πωλήσεων και ως Σύµβουλος Ανάπτυξης Στρατηγικών Εφαρµογών σε επιχειρήσεις.
Όντας ασυµβίβαστη φύση, έχει µάθει να συνδέει όσα φαντάζουν ασύνδετα. Η αγάπη της για τα παιδιά, η λατρεία της για τη θάλασσα, το πάθος της για την ανάπτυξη δεξιοτήτων και ο έρωτάς της για τα βιβλία, χρωµατίζει κάθε δραστηριότητά της. Ο Μικρός Ταξιδευτής αποτελεί το πρώτο της ολοκληρωµένο έργο.


1. Πες μας δυο λόγια για το βιβλίο σου.

Ο Μικρός Ταξιδευτής (εκδ.iWrite) είναι ένα διαφορετικό παραμύθι για παιδιά από 5-12 ετών, αλλά και για τους γονείς τους. Μέσα από τρεις σύντομες ιστορίες, με κεντρικό ήρωα τον Μικρό Ταξιδευτή και εργαλείο την αναζήτηση του «Λόγου», αναδεικνύεται η σημασία των αξιών. Οι ιστορίες αυτές προσκαλούν τα παιδιά να δημιουργήσουν με ευγένεια, αυτογνωσία, ενσυναίσθηση και δημιουργία κοινωνικής συνείδησης, τις κατάλληλες συνθήκες για επίγνωση και διαχείριση κάθε «δύσκολης» απορίας και αφανή φόβου. Παράλληλα, στο τέλος κάθε ιστορίας υπάρχει μια επεξηγηματική παράθεση για τους ενήλικες, καλώντας τους να δημιουργήσουν πεδία επαφής και συζήτησης με τα παιδιά. Με λίγα λόγια, αυτό το βιβλίο είναι ένα παιχνίδι διερεύνησης συμπεριφοράς μεταξύ μεγάλων και μικρών που σκοπό έχει να πυροδοτήσει λειτουργικούς τρόπους ερωτήσεων και απαντήσεων με απλό και κατανοητό τρόπο.


2. Ποια είναι η κυριότερη πηγή έμπνευσής σου και τι σε έκανε να ξεκινήσεις τη συγκεκριμένη ιστορία;

Για μένα, η έννοια του ταξιδιού αποκτά πραγματικό νόημα όταν αναζητείς κάτι νέο, όταν μαθαίνεις το περιβάλλον σου και τροφοδοτείς την ύπαρξή σου και τους άλλους με συναισθήματα πληρότητας και χαράς. Η γέννηση του πνευματικού μου γιου, Κωνσταντίνου Μαυρουδή, μου υπενθύμισε πως έχω ηθικό χρέος να προκαλέσω και να προσκαλέσω τον ίδιο, αλλά και κάθε παιδί αυτού του κόσμου, να χαράξει τις δικές του πορείες και ενέργειες που μπορούν να φέρουν την ισορροπία και την εγγύτητα στις αξίες που θα επιλέξει να πρεσβεύει. Το συγκεκριμένο βιβλίο είναι ένας τρόπος έκφρασης της αγάπης μου.



Από την παρουσίαση του βιβλίου στην Αθήνα.
3. Αν μπορούσες, τι συμβουλή θα έδινες στον εαυτό σου όταν ξεκίνησες να γράφεις;

Θα μου έλεγα να πειραματιστώ περισσότερο στους τρόπους και χρόνους αφήγησης, ενώ παράλληλα θα δούλευα με μεγαλύτερο ζήλο πολλές τεχνικές λεπτομέρειες. Πλέον αναγνωρίζω πως τα παραπάνω, πραγματικά, λύνουν τα χέρια σε κάθε δυσκολία γραπτής απόδοσης του λόγου. Κάτι τέτοιες στιγμές νιώθω ευγνώμων που υπάρχουν οι επιμελητές! Με την ευκαιρία, θα ήθελα να ευχαριστήσω από καρδιάς την Αγγελίνα Παπαδημητρίου, που επιμελήθηκε τον «ταξιδευτή» μου και την εκδοτική μου στέγη iWrite που έκανε πραγματικότητα την ιδέα μου.


4. Τι λογοτεχνικό είδος σού αρέσει να διαβάζεις και ποιο προτιμάς όταν γράφεις;

Πιστεύω πως κάθε βιβλίο κάθε είδους σου χαρίζει απλόχερα σκέψεις και ιδέες, οπότε προσπαθώ να πειραματίζομαι συχνά σαν αναγνώστης.
Λατρεύω τα μη λογοτεχνικά βιβλία (δοκίμια, μελέτες), τα βιβλία ποίησης, τα κοινωνικά μυθιστορήματα και τον τελευταίο χρόνο τα βιβλία τρόμου. Στην ερώτηση «Ποιο είδος προτιμάς να γράφεις;» η απάντηση περιπλέκεται. Πειραματίζομαι σε διάφορα είδη, ενώ γράφω ανάλογα με το ερέθισμα και τον τρόπο που θα το ερμηνεύσω. Προσπαθώ να μη «φοράω» ταμπέλες, όπως για παράδειγμα: «γράφω μόνο διηγήματα φαντασίας ή μόνο παιδικές ιστορίες», αλλά να αφήνω το γραπτό μου να διαλέξει μόνο του το είδος που ενδέχεται να το συμπεριλάβει. Από την άλλη πλευρά, μου είναι περισσότερο εύκολο και γρήγορο να γράφω ποιήματα.


5. Επίλεξε ένα: τι είναι πιο σημαντικό σε μια ιστορία; Ο πρωταγωνιστής, οι δευτερεύοντες χαρακτήρες ή ο ανταγωνιστής;

Σπουδαίος ο ρόλος του ανταγωνιστή και των δευτερευόντων χαρακτήρων! Μέσα από το προφίλ του ανταγωνιστή, ένας συγγραφέας επισημαίνει και αναδεικνύει τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά, τις δυνατότητες και τα διλήμματα του πρωταγωνιστή, με έμμεσο αλλά περίτεχνο τρόπο. Από την άλλη, το στήσιμο των δευτερευόντων χαρακτήρων θα «χρωματίσει» με εκείνες τις… λεπτομέρειες (που είναι απαραίτητες) την αληθοφάνεια της ιστορίας. Επιπρόσθετα, ο ανταγωνιστής και οι δευτερεύοντες χαρακτήρες παγιώνουν (είτε επιτυχημένα, αν είναι προσεκτικά στημένοι, είτε με βαρετό τρόπο αν έχει γίνει πρόχειρη δουλειά) τον πρωταγωνιστή και τον κόσμο που δρά στην αναγνωστική συνείδηση.


6. Σε ποια ηλικία ξεκίνησες να γράφεις;

Το πρώτο βιβλίο «ολοκληρώθηκε» στην ηλικία των 10 ετών. Γελάω κάθε φορά που το διαβάζω, καθώς, ο ήρωας, σε έναν δικό του φανταστικό κόσμο, φυτεύει σποράκια και φυτρώνουν φίλοι, γήπεδα, ωραία κορίτσια, γενικότερα οτιδήποτε θεωρεί πως χρειάζεται… Γενικά, με θυμάμαι να σκαρφίζομαι και να καταγράφω ιστορίες όποτε βίωνα έντονες στιγμές πλήξης. Κατά μια έννοια, ήταν το μόνο παιχνίδι που μου χάριζε δράση στο εδώ και τώρα. Αρκεί να είχα μόνο λίγο χαρτί και μολύβι…


7. Επίλεξε ένα: τι είναι πιο κρίσιμο για την επίτευξη ενός καλού βιβλίου; Η ικανότητα γραφής, η φαντασία ή η σκληρή δουλειά;

Η φαντασία. Αν διαθέτεις φαντασία, θέλοντας και μη, θα φτάσει η στιγμή που θα εξασκήσεις την ικανότητα γραφής και θα δουλέψεις σκληρά. Ο συγκερασμός και των τριών θα συνθέσει τη δημιουργία ενός καλού βιβλίου. Αν όμως δε διαθέτεις φαντασία, όσο σκληρά και αν δουλέψεις, όσο ικανός και να είσαι στη σύνταξη, στην ορθογραφία και στην εννοιολογική απόδοση, τότε δε δημιουργείς αλλά αναδιατυπώνεις.


8. Γιατί γράφεις;

Αποτελεί μέρος της φύσης μου. Όπως χρειάζομαι τα μάτια μου για να βλέπω, έτσι χρειάζομαι και τη συγγραφή για να εκφράζομαι. Το αποδέχομαι και θέλω πολύ να το εξελίξω, ούτως ώστε να μπορώ να μοιράζομαι με δημιουργικό και παραγωγικό τρόπο σκέψεις, ιδέες, τεχνικές, λογικές και συναισθηματικές αναζητήσεις με άλλους ανθρώπους. Το βιβλίο αποτελεί ένα μέσο επικοινωνίας και αλληλεπίδρασης, τόσο σε προσωπικό, όσο και σε κοινωνικό επίπεδο. Είναι μαγικό να κρατάς παρέα σε κάποιον και να του προσφέρεις ό,τι μπορείς. Από εκεί και πέρα, ο αναγνώστης έχει κρίση, έχει και την ευθύνη να διαλέξει τι θα κρατήσει και πως θα σχετιστεί με ότι του προσφέρεται…
Από την παρουσίαση του βιβλίου στην Αθήνα.


9. Πρότεινε ένα βιβλίο που θεωρείς ότι πρέπει να διαβάσει κάθε συγγραφέας και ένα κάθε αναγνώστης.

Μέσα από το βιβλίο «Περί συγγραφής: Το χρονικό μιας τέχνης (εκδ.Bell/Χαρλένικ Ελλάς)» του Stephen King, ένας συγγραφέας μπορεί να βρεί πολλά στοιχεία που θα του αποκαλύψουν σε ένα διαφορετικό πρίσμα αδυναμίες και δυνατότητες για ένα καλογραμμένο βιβλίο.
Για τον αναγνώστη, ανεξαρτήτως από το λογοτεχνικό είδος που προτιμάει, θεωρώ πως θα βρεί εκπληκτικά ωφέλιμο στον τρόπο δράσης και σκέψης του, το βιβλίο «Ντοκουμέντα Βιοφιλοσοφίας: 25 Δοκίμια για την Επιστήμη, την Παιδεία, τον Ανθρωπισμό, τον Πολιτισμό και την Νόηση (εκδ. Αρσενίδη)», επιλογή και επιμέλεια του Λάζαρου Τριάρχου. Ενδεικτικά, κάποιοι από τους συγγραφείς είναι: Christofredo Jakob, Henri Pieron, Bertrand Roussell, Albert Schweitzer, Thomas Huxley.


10. Τι πρέπει να περιμένουμε από εσένα στο μέλλον;

Το μόνο βέβαιο είναι το αυθεντικό μοίρασμα. Κατά τα άλλα, διάφορες προσεγγίσεις και πειραματισμούς τυπωμένους στο χαρτί. 


11. Πώς μπορούν να επικοινωνήσουν οι αναγνώστες μαζί σου;

Μπορούν να με βρουν μέσα από τη σελίδα του βιβλίου μου, μέσα από το προσωπικό μου facebook προφίλ ή στέλνοντάς μου email στην διεύθυνση: h.vidoz@gmail.com


 Ευχαριστούμε πολύ την Χαρά Βιδοζαχαράκη, για τη συνέντευξη που μας παραχώρησε και της ευχόμαστε τα καλύτερα για το μέλλον.

Αν το βιβλίο της σας κίνησε το ενδιαφέρον, πάρτε μέρος στην κλήρωση του Moonlight Tales και κερδίστε 1 αντίτυπο του «Ο μικρός ταξιδευτής» και ένα kit*, πατώντας εδώ.

*Στο kit περιλαμβάνονται:
α) Δύο χειροποίητες κούκλες συναισθημάτων
β) Οδηγίες κατασκευής κούκλας συναισθημάτων
γ) Χάρτης κατανόησης αξιών
δ) Χάρτης έκφρασης συναισθημάτων
ε) Συλλεκτική κάρτα
στ) Οδηγίες για δημιουργικό και εκπαιδευτικό παιχνίδι.