Τρεις μαθητές. Μία τελετουργία. Ένας δολοφόνος από το παρελθόν, πεινασμένος για εκδίκηση. Η επιστροφή στο χωριό δεν θα έπρεπε να μοιάζει με εφιάλτη αλλά για τον νεαρό Λάιο η βαρετή ζωή αλλάζει, όταν βρίσκει εννέα σκυλιά, τελετουργικά αποκεφαλισμένα, στην αυλή του σπιτιού του. Όχι μόνο είναι ο βασικός ύποπτος από τους συγχωριανούς του αλλά ό,τι και αν ήταν αυτό που σκότωσε τα τετράποδα, είναι έξω,
ελεύθερο, καραδοκώντας για το επόμενο θύμα του. Στην προσπάθειά του να αποκαλύψει το μυστήριο, ενώνει τις δυνάμεις του με τον Μιχάλη και την Κλειοδώρα, δύο αντισυμβατικά παιδιά που είναι στο στόχαστρο των κατοίκων του Άλυκου. Οι τρεις τους θα προσπαθήσουν να διαλευκάνουν τους φόνους, δίχως να γνωρίζουν πως μπλέκουν σε κάτι πολύ μεγαλύτερο και πιο απόκοσμο από ό,τι είχαν φανταστεί. Ένα ατμοσφαιρικό θρίλερ μυστηρίου που θα σας μείνει αξέχαστο!
Ο Αλέξανδρος Ί. γεννήθηκε στα Τρίκαλα, στις 23 Δεκεμβρίου 1985 και μεγάλωσε στη Μεγάρχη, ένα χωριό των Τρικάλων. Σπούδασε Νοσηλευτική στο ΑΤΕΙ Θεσσαλίας, ολοκλήρωσε την θητεία του στο στρατό ως πεζοναύτης, και πλέον εργάζεται ως Εξωτερικός Φρουρός στις Φυλακές Γρεβενών. Είναι λάτρης των μυθοπλαστικών ιστοριών μυστηρίου, τρόμου, και θρίλερ. Πηγή έμπνευσης για το «Μυστήριο στο Άλυκο» άντλησε από τα βιώματα των παιδικών του χρόνων και του επαγγέλματος του.
1. Πες μας δυο λόγια για το βιβλίο σου.
Το Μυστήριο στο Άλυκο: Λυκόφως είναι το πρώτο από τα τρία βιβλία της σειράς, και πρόκειται για ένα Φολκλόρ βιβλίο μυστηρίου / θρίλερ με εικονογράφηση στα πρότυπα των Light Novels. Διαδραματίζεται στα τέλη της δεκαετίας του ‘90, στην επαρχία και εξιστορεί τις περιπέτειες τριών έφηβων φίλων, οι οποίοι προσπαθούν να λύσουν ένα απόκοσμο μυστήριο που συγκλόνισε το χωριό τους. Το βιβλίο γράφτηκε σε συνεργασία με τον Μιχάλη Δαγκλή.
2. Ποια είναι η κυριότερη πηγή έμπνευσής σου και τι σε έκανε να ξεκινήσεις τη συγκεκριμένη ιστορία;
Πηγή έμπνευσης ήταν και εξακολουθεί να είναι η ελληνική μυθοπλασία, αλλά αφορμή ήταν ένα από τα διηγήματα που διάβασα στο Ζωώδες Ένστικτο του Μιχάλη Δαγκλή, συγκεκριμένα η τελευταία ιστορία με τους καλικαντζάρους. Ήρθα λοιπόν σε επαφή με τον Μιχάλη και του πρότεινα να συνεργαστούμε και να γράψουμε το Μυστήριο στο Άλυκο. Μέχρι να διαβάσω την ιστορία του Μιχάλη, ποτέ δεν θα μπορούσα να φανταστώ μια ιστορία μυστηρίου / θρίλερ με ελληνικό υπόβαθρο. Το Μυστήριο στο Άλυκο είναι μία από τις ιστορίες που πραγματικά έχω μέσα στην καρδιά μου, και κατάφερε να με εκφράσει ως Έλληνα συγγραφέα του φανταστικού.
3. Αν μπορούσες, τι συμβουλή θα έδινες στον εαυτό σου όταν ξεκίνησες να γράφεις;
Αν είχα τη δυνατότητα να γυρίσω πίσω στον χρόνο, μάλλον να μην εκδώσω το πρώτο βιβλίο που είχα γράψει. Το Μυστήριο στο Άλυκο είναι το πρώτο βιβλίο που γράφω στα Ελληνικά, αλλά έχουν προηγηθεί άλλες νουβέλες και μυθιστορήματα στα αγγλικά. Άπειρος λοιπόν καθώς ήμουν, έβγαλα ένα βιβλίο στην αγορά που δεν ήταν έτοιμο ακόμη και φυσικά δέχτηκα τις αντίστοιχες (κακές) κριτικές. Αν και δεν αποτελεί κανόνα, τα πρώτα βιβλία που γράφει κάποιος έχουν αρκετά τεχνικά λάθη, όπως η δομή και τα μοτίβα. Βέβαια απέκτησα εμπειρία για το πώς να εκδώσει κάποιος το βιβλίο του στην αγγλόφωνη αγορά και τι να περιμένει. Χάρις αυτό το μάθημα, τα επόμενα βιβλία μου είχαν λιγότερα τεχνικά λάθη και προτιμήθηκαν περισσότερο.
4. Τι λογοτεχνικό είδος σού αρέσει να διαβάζεις και ποιο προτιμάς όταν γράφεις;
Πραγματικά υπάρχουν πάρα πολλά είδη που μου αρέσουν να διαβάζω, αρκεί να έχουν ακόμη και ελάχιστα στοιχεία φαντασίας / επιστημονικής φαντασίας. Μπορώ να πω ότι τα βιβλία επιστημονικής φαντασίας ιαπωνικού τύπου (Light Novels) είναι τα αγαπημένα μου λόγω εικονογράφησης, αλλά και σεναρίου. Έπειτα ακολουθούν όλα τα υπόλοιπα. Τα τελευταία χρόνια διαβάζω επίσης αρκετά βιβλία LitRPG, Progression Fantasy, Harem, Cultivation κ.ο.κ. Παρότι η επιστημονική φαντασία είναι η αγαπημένη μου κατηγορία, για κάποιο λόγο γράφω μόνο φαντασίας.
5. Επίλεξε ένα: τι είναι πιο σημαντικό σε μια ιστορία; Ο πρωταγωνιστής, οι δευτερεύοντες χαρακτήρες ή ο ανταγωνιστής;
Μιας και πρέπει να περιοριστώ σε κάποιο από αυτά τα τρία, σίγουρα μια ιστορία χωρίς ενδιαφέρον πρωταγωνιστή κουράζει και εύκολα θα οδηγήσει κάποιον αναγνώστη στο να παρατήσει το βιβλίο. Πολλές φορές, γράφοντας ένα βιβλίο, βλέπουμε πως κάποιος δευτερεύον χαρακτήρας ή ο ανταγωνιστής έχουν μεγαλύτερο ενδιαφέρον. Ίσως θα έπρεπε να εξετάσουμε το ενδεχόμενο να αφήσουμε τον «βαρετό» πρωταγωνιστή μας και να πιάσουμε κάποιον άλλο χαρακτήρα και να δούμε – από την οπτική του – πως εξελίσσεται η ιστορία. Πέρυσι ξεκίνησα να γράφω μια ιστορία και τελικά ένας από τους δευτερεύοντες ανταγωνιστές είχε μεγαλύτερο ενδιαφέρον και περισσότερα πράγματα να πει. Δεν προχώρησα τη συγκεκριμένη ιστορία, αλλά μόλις την ξαναπιάσω ξέρω ποιος θα είναι ο νέος πρωταγωνιστής. Προκειμένου να μη χάνω χρόνο για να βρίσκω ποιος είναι ο κατάλληλος πρωταγωνιστής πλέον, φτιάχνω πρώτα το ρόστερ των βασικών χαρακτήρων, εξερευνώ ανάγκες, θέλω, ελαττώματα και χαρίσματα και έπειτα επιλέγω ποιος θα είναι ο πρωταγωνιστής της ιστορίας και έπειτα βλέπω πώς «προχωράει» μέσα στην ιστορία.
6. Σε ποια ηλικία ξεκίνησες να γράφεις;
Ξεκίνησα το 2001, σε ηλικία 16-17 ετών. Ξεκίνησα να γράψω διάφορες ιστορίες και τελείωσα ελάχιστες θυμάμαι, χωρίς κάποια να με ικανοποιεί. Μόλις τελείωσα το λύκειο παράτησα το γράψιμο και ξεκίνησα πάλι να μελετάω θεωρία πίσω στο 2018. Κάπου μέσα του 2019 ξεκίνησα να γράφω το πρώτο μου μυθιστόρημα, το οποίο το τελείωσα προς το τέλος του έτους μαζί με δύο άλλες νουβέλες.
7. Επίλεξε ένα: τι είναι πιο κρίσιμο για την επίτευξη ενός καλού βιβλίου; Η ικανότητα γραφής, η φαντασία ή η σκληρή δουλειά;
Μπορεί να μην είναι και τίποτα από αυτά, συνήθως η τύχη είναι το βασικό στοιχείο, αλλά από τα τρία πιστεύω πως είναι η σκληρή δουλειά. Δυστυχώς δεν υπάρχουν «σύντομοι δρόμοι». Η θεωρία και τα μαθήματα δημιουργικής γραφής με βοήθησαν αρκετά, και σίγουρα δεν θα ήμουν στο ίδιο επίπεδο, αλλά αυτό που σε κάνει καλύτερο είναι η πρακτική εξάσκηση. Πιστεύω πρέπει να γράψω αρκετά βιβλία ακόμη για να φτάσω σε ένα ικανοποιητικό επίπεδο που θα μπορώ να είμαι συγγραφέας πλήρους απασχόλησης.
8. Γιατί γράφεις;
Ξεκίνησα να το κάνω διότι δρα ψυχοθεραπευτικά για εμένα. Αισθάνομαι μια μικρή νίκη όταν πιάνω τον καθημερινό μου στόχο. Κατά δεύτερο λόγο επειδή αποτελεί κάποια μικρή πηγή εσόδων, την οποία μέχρι στιγμής την έχω επενδύσει πάλι πίσω σε σεμινάρια και βιβλία δημιουργικής γραφής.
9. Πρότεινε ένα βιβλίο που θεωρείς ότι πρέπει να διαβάσει κάθε συγγραφέας και ένα κάθε αναγνώστης.
Σίγουρα το βιβλίο της Lisa Cron και η σειρά βίντεο μαθημάτων δημιουργικής γραφής πραγματικά με συνεπήραν. Σε όσους το πρότεινα και το διάβασαν/είδαν, έγιναν αυτόματα καλύτεροι συγγραφείς, οπότε το θεωρώ αναγκαιότητα. Το καλό είναι πως η μεθοδολογία της είναι αγνωστικιστική ως προς το είδος γραφής ή ακόμη και μέθοδο δομής.
Όσον αφορά τώρα την πρόταση βιβλίου για αναγνώστες, η απάντηση είναι δύσκολη, μιας και διαβάζω πολλά και διάφορα είδη. Θα ήθελα να προτείνω ένα αγαπημένο μου από κάθε είδος, μιας και αυτό όμως δεν γίνεται, θα ήθελα να σας προτείνω το έργο του Ντίνου Χατζηγιώργη: Στάχτη στα Μάρμαρα. Είναι από τις καλύτερες ιστορίες με βρικόλακες που έχω διαβάσει και παίρνει και το μπόνους ότι το ελληνικό φολκλόρ στοιχείο είναι διάχυτο.
10. Τι πρέπει να περιμένουμε από εσένα στο μέλλον;
Στόχος μου φέτος είναι να γράψω άλλα δύο αγγλόφωνα βιβλία: ένα urban fantasy και ένα isekai. Το Μυστήριο στο Άλυκο 2 γράφτηκε πέρυσι και έχει σταλεί στον εκδοτικό οίκο προς έκδοση, οπότε ελπίζω κάποια στιγμή μέσα στο έτος να εκδοθεί και αυτό.
11. Πώς μπορούν να επικοινωνήσουν οι αναγνώστες μαζί σου;