Welcome

Στο blog μας θα βρείτε δεκάδες Έλληνες συγγραφείς και ιστορίες κάθε είδους, για κάθε ηλικία και για όλα τα γούστα, όπως επίσης εβδομαδιαίες κληρώσεις βιβλίων, συνεντεύξεις γνωστών συγγραφέων, συμβουλευτικά συγγραφικά άρθρα και πολλά άλλα.

Εάν λοιπόν λατρεύετε τη λογοτεχνία, περιηγηθείτε στο blog μας και ανακαλύψτε όσα έχουμε να σας προσφέρουμε.

Καλώς ήρθατε στον Moonlightόκοσμο!

17.5.16

Συνέντευξη με τον Στέλιο Τράκα


Η συνέντευξη αυτής της εβδομάδας είναι λίγο διαφορετική απ' ότι έχετε συνηθίσει. Προσπαθούμε να βοηθήσουμε δύο νέους δημιουργούς στην προσπάθεια που κάνουν στον εκδοτικό κόσμο. Έτσι, σήμερα συζητάμε το βιβλίο "Στη Λήθη του Μπερθ- Κιουμπέρτο" με έναν από τους συγγραφείς του, τον Στέλιο Τράκα. Το τι ακριβώς συμβαίνει θα το μάθετε μέσα από τις απαντήσεις του.

1. Μίλησέ μας για το βιβλίο. Τι πραγματεύεται;

Το βιβλίο «Στη Λήθη του Μπερθ – Κιουμπέρτο» παρουσιάζει έναν νέο φανταστικό κόσμο: το Μπερθ. Έναν κόσμο κατοικημένο από Ανθρώπους, Ξωτικά, Μισαδένιους, Γνώμους, Ορκ, Γκόμπλιν… αλλά και κάποιες φυλές κρυμμένες στις σκιές. Η Μαγεία είναι κυρίαρχη παντού. Άλλοτε δοσμένη από τους θεούς και άλλοτε αποτέλεσμα σκληρής μελέτης σε σχολές ή ναούς, υπό την επίβλεψη Δασκάλων, Μάγιστρων και Ιερέων.
Οι θεοί ορίζουν τη μοίρα των πλασμάτων που περπατούν στο Μπερθ. Δώδεκα από αυτούς ονοματίζουν τους μήνες. Στην κεφαλή τους βρίσκεται η Σελήνη, η Μεγάλη Θεά που αιώνια προσπαθεί να κρατήσει την ισορροπία ανάμεσα στην ίδια και Εκείνη, την σκοτεινή αδελφή της. Μια εύθραυστη ισορροπία ανάμεσα στο φως και το σκοτάδι.
Η ιστορία που αφηγείται το βιβλίο λαμβάνει χώρα τον πρώτο φθινοπωρινό μήνα του έτους, στο Μήνα του Κιουμπέρτο, στο δουκάτο της Νίφαρυς. Τέσσερις νεαροί, φαινομενικά τυχαία φυλακισμένοι από Ορκ, αναγκάζονται να συνεργαστούν για να δραπετεύσουν από τον υπόγειο ναό που βρίσκονται. Η Αρέλυα, μια περήφανη ιέρεια με υψηλά ιδανικά και χαμηλή ανεκτικότητα, βρίσκεται σε αναζήτηση της οικογένειάς της και των εχθρών που την ξερίζωσαν απ’ αυτήν. Η Αλίσυς, μια σκερτσόζα Μισαδένια με χαμηλό μπόι και μακρύ χέρι, ταξιδεύει σε αναζήτηση περιπέτειας και… αφύλαχτων νομισμάτων. Ο Μισοξωτικός Ντρέικ, ένας αργόστροφος πολεμιστής που αγαπά τις μάχες και το ποτό, περιπλανιέται ψάχνοντας την επόμενη ευκαιρία να λερώσει το σπαθί του. Με αίμα, φυσικά! Και τέλος η Εριέττα, μια πανέμορφη και μυστηριώδης μάγισσα, τρέχει να ξεφύγει… απ’ όλα: από το Νεκρομάντη Γκρόλο, από έναν κόσμο που δεν καταλαβαίνει, ακόμα κι από τις ίδιες τις αλλόκοτες δυνάμεις της.
Οι ήρωες καταφέρνουν να το σκάσουν και κάπου εδώ αρχίζει η πραγματική περιπέτειά τους. Καθώς περιπλανιούνται στο Χιονόδασος, ανακαλύπτουν ότι έχουν πολλά κοινά, ιδιαίτερα άτομα που έχουν παίξει κάποιο ρόλο στη ζωή τους, σημαντικό ή ασήμαντο, φιλικό ή εχθρικό.
Στο δρόμο τους βρίσκουν νέους φίλους και συμμάχους, αλλά κυρίως εχθρούς που είτε θέλουν να τους σκοτώσουν, είτε να τους παραδώσουν στον Αφέντη, έναν μυστηριώδη δολοπλόκο Αρχιμάγιστρο που κανείς δεν ξέρει τους σκοπούς του ή την αληθινή του μορφή. Δια πυρός και σιδήρου (στην κυριολεξία!) θα φθάσουν στο...
Η συνέχεια στις σελίδες του βιβλίου!

2. Χρειάστηκε αρκετό world building η ιστορία; Πόσο δύσκολο ήταν κάτι τέτοιο;

Ναι. Το Μπερθ είναι ένας νέος κόσμος. Με τη γεωγραφία του, κάποιες φυλές που δεν έχετε ξανακούσει, τα τέρατα του. Αλλά ταυτόχρονα, σε όσους διαβάζουν λογοτεχνία του Φανταστικού, είναι και ένας κόσμος γνώριμος.

3. Θα είναι σειρά;

Ναι. Το «Κιουμπέρτο» είναι το πρώτο από τα τέσσερα βιβλία της σειράς. Τα γεγονότα κάθε βιβλίου λαμβάνουν χώρα μέσα στη διάρκεια ενός θεού-μήνα. 

4. Βασιστήκατε κάπου για αυτή την ιστορία, όπως συνηθίζεται σε τέτοιου είδους βιβλία ή είναι αποκλειστικά δημιούργημα της φαντασίας σας;

Εννοείται ότι δεν υπάρχει παρθενογένεση στην Τέχνη και πόσο μάλλον στην λογοτεχνία. Συνεχώς διαβάζουμε. Συνεχώς νέοι κόσμοι έρχονται να προστεθούν σε παλιούς κι αγαπημένους. Είμαστε επηρεασμένοι από Tolkien, Le Guin, αλλά και Gaiman και Kay. Αυτό όμως που λειτούργησε ως καταλύτης, που μας ώθησε, στην συγγραφή ήταν η γνωριμία μας με τα role playing games όπως το Mage, τα Ζωντανά Έπη και αργότερα το D&D. Εκεί ως Storyteller, Ραψωδός και DM είδα για πρώτη φορά ότι έχω ένα «ταλέντο» στην δημιουργία κόσμων, επεισοδίων και χαρακτήρων. Νομίζω και το ότι είμαι επαγγελματίας ηθοποιός βοηθάει.

5.Πόσο δύσκολη ήταν η διαδικασία της συ-συγγραφής; Υπήρξαν προβλήματα και πως τα ξεπεράσατε;

Καθόλου δύσκολη! Βλέπετε ο καθένας μας έχει τον ρόλο του. Τι εννοώ; Και η Beatrice και εγώ είχαμε ιστορίες να πούμε, αλλά ο καθένας μας είχε τα ατού του και τα μειονεκτήματά του όσον αφορούσε τη συγγραφή. Έτσι λοιπόν μετά από χρόνια κάποια στιγμή η Beatrice μου είπε (μάλλον μου φώναξε για την ακρίβεια): «Ε, πες μου, λοιπόν, ΕΣΥ μια ιστορία και ΕΓΩ θα τη γράψω!» Κάπου εκεί γεννήθηκε το Μπερθ. Η διαδικασία που ακολουθούμε είναι η εξής: Έχουμε το προσχέδιο όλου του βιβλίου. Έπειτα προχωρώ στο προσχέδιο κάθε κεφαλαίου. Ακολουθεί brainstorming με την Beatrice με πολύ καφέ και, αν είναι αργά, λίτρα σανγκρίας. Καταλήγουμε στο τι «γίνεται». Γράφει το κεφάλαιο. Έρχεται πίσω σε μένα για προσθήκες, αλλαγές και editing. Και μετά πάλι μαζί μέχρι να είμαστε και οι δύο ικανοποιημένοι με το τελικό αποτέλεσμα.

6. Τι θα συμβούλευες όλους εκείνους που θέλουν να γράψουν ένα βιβλίο με ένα φίλο ή μια φίλη;

Να βρουν το άλλο τους «μισό». Κάποιον που να μπορούν να εμπιστευτούν, καταλάβουν, υποστηρίξουν. Και πολύ υπομονή. Υπάρχουν φορές που θα πέσουν σε «τοίχο», όχι γιατί δεν θα υπάρχουν ιδέες αλλά γιατί θα υπάρχουν δύο κυρίαρχες και αντικρουόμενες μεταξύ τους. Εκεί θέλει ανοιχτό μυαλό και όχι εγωισμό.

7. Γιατί φαντασίας; Γιατί όχι κοινωνικό ή τρόμου ας πούμε;

Γιατί η λογοτεχνία του Φανταστικού περιέχει εν δυνάμει κι όλα τα άλλα είδη. Και κοινωνικά μηνύματα υπάρχουν με αναφορές στο σήμερα, το εδώ και το τώρα της ελληνικής πραγματικότητας, και τρόμος και αγωνία και έρωτας και πολύ, μα πολύ, χιούμορ. Ποιο άλλο είδος λογοτεχνίας μπορεί να περιέχει τα πάντα;

8. Τι σας ώθησε να στραφείτε στο εξωτερικό για έκδοση;

Δουκάτο της Νίφαρυς
Πονεμένη ιστορία… Εννοείται πως το πρώτο που σκεφτόμασταν είναι να δούμε το βιβλίο μας στα ελληνικά βιβλιοπωλεία. Και ξεκίνησε το «κυνήγι» εύρεσης εκδότη. Θετικές απαντήσεις για το έργο μας, αρνητικές για την έκδοση του. Απαντήσεις που πλέον μας κάνουν μόνο να γελάμε. Το κυριότερο πρόβλημα είναι ότι οι εκδότες θεωρούν την αγορά του Φανταστικού στην Ελλάδα niche, κοινώς ότι υπάρχει πολύ μικρό και εξειδικευμένο κοινό! Πόσο λάθος κάνουν! Μια μικρή βόλτα στο Φαντάστικον πέρσι ή μια μικρή ματιά στο διαδίκτυο στα ελληνικά γκρουπ και σελίδες όπως η δικιά σας, θα τους έδειχναν πόσο λάθος κάνουν! Άλλη τυποποιημένη απάντηση ήταν ότι έχουν κλείσει τα εκδοτικά τους σχέδια για το προσεχές μέλλον. Στην ερώτηση «πότε λοιπόν θα θέλατε να συζητήσουμε» λαμβάναμε και πάλι την απάντηση «Έχουμε κλείσει τα εκδοτικά μας σχέδια». Επίσης, και θα κλείσω με αυτό, γνωστός οίκος που έχει πολλές σειρές Φανταστικού στις εκδόσεις του, μας απάντησε την επόμενη μέρα ότι είναι έξω από τα ενδιαφέροντα του και μας παρότρυνε να γράψουμε κάτι πιο εύπεπτο, ερωτικό και κοντά στα ελληνικά δεδομένα φωτογραφίζοντας μας δύο πασίγνωστες Ελληνίδες συγγραφείς. Ε, κάπου εκεί αρχίσαμε να στέλνουμε το βιβλίο σε ατζέντες και είχαμε την τύχη να βρούμε εκπροσώπηση.

9. Πώς δουλεύει το fundraising του έχετε ξεκινήσει; Πόσα χρήματα πρέπει να μαζέψετε;

Κι εμείς ακόμη το ψάχνουμε πώς δουλεύει. Βλέπετε είμαστε και οι δύο άτομα που δεν πολυασχολούμαστε με μέσα κοινωνικής δικτύωσης που είναι απαραίτητα για τέτοιου είδους καμπάνιες. Χρειαζόμαστε 4500 ευρώ, (η καμπάνια είναι σε δολάρια). Αν τα 800 άτομα που έχουμε στη σελίδα μας βοηθήσουν ακόμη και με 5$ (όσο περίπου ένας καφές) το Μπερθ θα είναι ένα βήμα πιο κοντά στην έκδοση! Όσο για τα τεχνικά μέρη: το indiegogo κρατάει 5% και το PayPal άλλα 5% από το ποσό που θα συγκεντρωθεί μετά τη λήξη της καμπάνιας. Αυτό το ποσό θα καλύψει το κόστος μετάφρασης αλλά και την αποστολή των «perks».

10. Τι σχόλια σας έχουν γίνει για αυτή σας την κίνηση;

Προς το παρόν θετικά που το τολμήσαμε. Λάβαμε μηνύματα στη σελίδα μας από κόσμο που θέλει να βοηθήσει οικονομικά αλλά δεν μπορεί. Υπάρχουν ακόμη και άτομα που μας ζήτησαν να αγοράσουν το βιβλίο από εμάς σε μορφή PDF. Δυστυχώς αυτό δεν μπορούμε να το κάνουμε για πολλούς λόγους. Πάντως ένας ανέξοδος τρόπος, για όποιον δεν μπορεί να συμβάλει με τον οβολό του, είναι μια απλή κοινοποίηση της καμπάνιας.

11. Δώσε μια λογοτεχνική συμβουλή στους συγγραφείς του Moonlight Tales.

Αυτή τη στιγμή η Ελλάδα με όλα αυτά που περνάει είναι στο επίκεντρο. Είμαι σίγουρος ότι πολλά πράγματα θα γεννηθούν από Έλληνες συγγραφείς σε όλα τα είδη λογοτεχνίας. Για αυτό μάτια κι αυτιά ανοιχτά, διάβασμα και συγγραφή.

12. Πέρα από δημοσιεύσεις ιστοριών και συνεντεύξεις, το Moonlight Tales ασχολείται και με άρθρα με tips για επίδοξους συγγραφείς. Εσύ τι θα θεωρούσες σημαντικό να σχολιαστεί σε μια τέτοια στήλη;

Θα ήθελα κάποιος να εξηγήσει ποια είναι η σωστή δομή ενός cover letter όταν στέλνεις σε ατζέντη. To cover letter και οι πρώτες δέκα σελίδες του βιβλίου σου είναι αυτό που ζητάνε οι περισσότεροι. Από αυτό κρίνεται η τύχη του έργου σου.

13. Πώς μπορούμε να έρθουμε σε επαφή μαζί σου;

Το email μου είναι stelios1007@gmail.com και στο Facebook . Σας ευχαριστώ για το βήμα που μου δώσατε στη σελίδα σας!

Και εμείς ευχαριστούμε τον Στέλιο Τράκα για τις απαντήσεις του.

Μπορείτε να διαβάσετε ένα απόσπασμα του βιβλίου εδώ.

Όπως καταλάβατε, το βιβλίο τους δεν έχει εκδοθεί ακόμα, οπότε δεν θα κάνουμε κάποια κλήρωση. Οι συγγραφείς όμως βρίσκονται εν μέσω μιας διαδικασίας συλλογής χρημάτων για την μεταφορά του βιβλίου στα αγγλικά. Αν η ιστορία τους σας κίνησε το ενδιαφέρον και νομίζετε ότι μπορείτε να τους βοηθήσετε, πατήστε εδώ για να συνεισφέρετε στον σκοπό τους. Για οποιαδήποτε απορία επικοινωνήστε με τον Στέλιο.

Η Beatrice Ray ζει στην Αθήνα. Τις ώρες που δεν ταξιδεύει στο Μπερθ εργάζεται και λέει ιστορίες στο γιό της.











Ο Nick Storm (κατά κόσμο Στέλιος Τράκας) γεννήθηκε στην Αθήνα, αλλά πλέον κατοικεί στο Λονδίνο. Απόφοιτος της Δραματικής Σχολής του Ωδείου Αθηνών. Τα τελευταία 14 χρόνια ως ηθοποιός έχει συνεργαστεί με το Εθνικό Θέατρο, Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος, ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. κι άλλους θιάσους. Φανατικός των role playing games διατελεί χρέη Storyteller και Dungeon Master για τους ήρωες φίλους του. Το Μπερθ είναι το πρώτο του λογοτεχνικό παιδί.